UiA og NTNU i fellesmøte med NVs IPD/IPL-prosjekt på E6 Kvål-Melhus

Begge universiteter har forskningsinteresser mot prosjektledelse, og E6-prosjektet i Trøndelag er Norges andre større prosjekt som kjører etter denne modellen, og vi samarbeider tett på området. (Det første IPD/IPL-prosjektet var Helsebygg i Vestfold, hvor vår stipendiat Una tok sin masteroppgave i Industriell Økonomi.) Vi ble derfor enige om å arrangere et fellesmøte med samlet prosjektledelse på E6. Det hele ble nydelig organisert og iscenesatt av Lars Erik Hauer, Direktør for Forretningsutvikling hos COWI.

PhD Una Nwajei fra UiA/MEERC og Professor Ola Lædra fra NTNU deltar ivrig i diskusjonen.

På prosjektsiden stilte både byggherre, rådgivende ingeniør og hovedentreprenør mannsterkt opp. Møtet ble en spennende diskusjon i grenseland mellom teori og praksis. Her var godt grunnlag for refleksjon og læring hos alle parter.