Studentprosjekt får stort oppslag i Byggeindustrien

Ideen til bachelorprosjektet «Entreprisetvister i BA-bransjen» kom fra arbeidet i Fagutvalg for Industrialisering og Prefabrikkering. Alle parter vedkjente seg problemet i diskusjonen; slike tvister har blitt en vanlig del av oppgjørsformen i store veiprosjekter. Men det er vanskelig å gjøre noe med dette. Et godt utgangspunkt for videre diskusjon er det arbeidet som disse to studentene har nedlagt gjennom sin bacheloroppgave. Det er tydelig at også andre i bransjen ser på problemet som viktig, fordi bacheloroppgaven er gitt stor omtale i bransjebladet Byggeindustrien.

I tillegg til denne oppgaven, var det også tre andre studenter som gjennomførte det beslektede bachelorprosjektet «Tvisteløsning etter NS8405/06/07». Begge prosjektene er forøvrig presentert her på MEERCs hjemmeside, under fanen «Delprosjekter».